måndag 31 december 2012

Dags att summera då...

Hur har året varit?


  • Januari till Mars handlade om SKIDÅKNING och skidåkning - tjejvasan var målet! Jag åkte skidor och pressade mig framåt för att klara av det jag bestämt. Fint! Det är ju så det ska gå till enligt konstens alla regler...Tänk positivt, sätt upp mål och go for it!! Yes!! Jävligt dumt måste jag säga - jag visste det inte då, men att åka tjejvasan med urinvägsinfektion i kroppen, feber i Hökberg så jag frossade, åkte i mål på 2.43.55 på tekniskt kunnande och envishet - jag hade ju ett mål...mmmm, go girl go! För övrigt under den här perioden så fanns det några relationer som behövde ses över...reparationer av huset som behövde fixas och ett jobb att sköta! ...så jag började på allvar att sy mina änglar.
  • Mars/April - sjuk av tjejvasan. Först urinvägsinfektion, sen kunde jag inte stå upp. Min kropp gjorde så ont att jag inte kunde röra mig normalt. Första dagen på jobbet (ja jag är envis!!) åkte jag runt i kontorsstolen på hjul för att jag inte kunde stå upp själv,  kroppen var helt nedbruten av kombon infektion och prestation! Vet inte hur det går till, men ännu ett "Stolpskott" dyker upp...
  • Maj - jag börjar återhämta mig, skriver in mig på Class Gym med PT och hela köret. Man ska ju inte ge upp!! Hoppets låga ska skina och positivt tänkande ...och så vidare... Relationer brakar rejält och energitjuvar försvinner. Lite dans och party fick vi plats med där också - tyvärr!! Med facit i handen borde jag ha stannat hemma!! 
  • Juni - sista spurten innan  sommarlov! Skinnarspelet i Malung - Bra!! Träningen flyter på jättebra och jag känner mig stark som en oxe! Definitiva avsked!! Känns så bra!!
  • Juli - Snickrar ensam i 12 - 14 timmars pass, tränar och äter rätt efter anvisningar från PT'n, och åker på dans i Malung. Blir förkyld av det värmländska ragget som spottar mig i ansiktet när han försöker "sälja in" sig själv i mitt liv - döfött kan jag ju säga! och sen går det utför igen... Söker nytt jobb på uppmaning - får det inte! Vad är väl en bal på slottet... Får hjälp med att släppa några "sanningar" vilket ger mig ett inre lugn hela hösten. Husprojektets mål blir klart och jag får några dagars sommarlov innan det är dags igen. Clownen dyker upp och ber om en andra chans...och jag är dumpad efter 5 dagar för att han inte riktigt vet ändå!!! Gaaaaah!
  • Augusti - trött och förkyld, hostar som en lungsjuk bäver! Go girl go...host host! Börja jobba igen - yess!! Gilla läget, upp med hakan och kör!! Gymmet är stängt... 
  • September - gymmet är stängt fortfarande och det blir hundpromenader. Älgjakt och jobb...
  • Oktober - PT'n hör av sig och bokar tid...men det är för sent - motivationen har försvunnit med orken! Åker ner och kör ett pass, gör mätningar och ser att jag har GÅTT UPP i vikt!! Jag som ätit som jag skulle... Saker börjar hända som dränerar mig på energi och jag börjar tappa leendet. Klassträff - riktigt najs!!! Där fylldes det på några liter energi! Tron på kärleken finns kvar, men är förvirrande. Jag är ingen kvinna som står stand-by...
  • November - uppförsbacke! Energiförlust i kvadrat, tränat nångång men hittar inte energin. Jobbar och åker bil 10 - 12 tim / dag, inget socialt liv, hinner inte med annat än att pendla mellan jobb och hem samt sova för att orka upp. Ställer kärleken mot väggen och får ett svar som säger mig att jag inte är bra nog! Fine! Go girl go... Men hur svårt kan det vara? Antingen är det på eller av - här är det jävligt AV!!! 
  • December - sjukskriven i två veckor för att hjärnan ska få vila, släpper taget om omöjliga relationer - igen!! Clownen hör av sig IGEN!? - måste lida av demens, berättar hur han fixat det för sig och vill att jag ska komma på fika - bara jag ringer först!! Nej, jag har inte för avsikt att åka dit!! Ställer man sig frågan - vad kan du tillföra i mitt liv? och det inte finns något - tja då är det väl inte så mycket att lägga energi på? Börjar teckna och måla igen - Fröken Frostflinga föds. Saker händer som vänder upp och ner på hela existensen, ringar på vattnet som slår tillbaka och slänger en mot klippväggen, det blir en ensam jul med hundarna och ett nyår i en bil i skogen ensam med hundarna. Jag konstaterar och ser att ännu ett år har gått...
Summan, lärdomar och slutsats av 2012:


  1. Min kropp är inte byggd för träning!
  2. Jag ska hålla mig borta från män!
  3. Jag är den tråkigaste jävla människan som går i ett par skor!


Inför 2013:

  1. Gå en kurs i knyppling.
  2. Flytta längre ut i skogen där det inte ens finns täckning för nätet.
  3. Hugga mer ved!


Har sagt det förut och säger det igen!! Hoppas att du får ett härligt Grått Nytt Hår!! Häpp!!

3 kommentarer:

  1. ja är det inte underbart så säg. men nu kommer ett nytt jävla bra år ska du se.
    gott nytt grått hår då. hat så trevligt i skogen. det ska BertaStina ha i h-skogen vad de lider.

    SvaraRadera
  2. Gott nytt 2013. Vi hörs o ses :)

    SvaraRadera
  3. Livet är toppen, eller hur? Eller från toppen till botten på o,1 sekund. Nyårsfesten slut kl 23.00. Gör inget! Lovar! Varför, jo sjuka, trötta barn och en välkänd känsla i halsen om att snart får du en reäl förkylning.
    Så skål <3 at, inför 2013, med ett glas Euchinasea i handen.....

    SvaraRadera