tisdag 4 december 2012

Livet har många ansikten!

Den här dagen blev inte vad jag hade tänkt från början - förmodligen blev den mycket bättre! Lite galen i sällskap av BertaStina och Hedda. Sovit gott och tagit det lugnt, sen kom en förfrågan - Ska du med till Mora? Ska b a r a besikta bilen, handla l i t e sen hämtar vi Knubbegubbens bil på verkstan...! Jag drog igång på 5 röda, duscha och fixa! Vad gör man när det är så kallt att inte ens hårfönen blåser varmluft när man ska torka håret....?? På med mössan!! Tur att jag haft motorvärmaren i ett par timmar.  ...åh BertaStina var i sitt esse innan vi åkte. Ur bagageluckan kom svavelosande tirader och kartonger flög omkring i jakten på den försvunna varningstriangeln! Eftersom BertaStina är en godhjärtad själ så vågade jag påpeka att den skulle ligga i baksätet när hon sopat igen bakluckan. Hm!! fick jag till svar. Hon är för rolig. Bilprovning okey, men sen drog det igång!! Hmmm...b a r a och l i t e - jag är ju kvinna och borde ha fattat, men NEJ!! Jag gick på det som värsta mannen! In och ut ur affärer, kallt ute - svettigt inne, kolla, glo, vridavända, lukta och -näe...inte den! Jag ska i ärlighetens namn tillstå att jag tyckte att det var riktigt mysigt trots blod svett och tårar! Jag har ju inte riktigt orken så.... Men hua! vilken julstämning det var överallt! Köpte jag nått? Öhh...måste kolla! ja en grankvist i plast, batterier, glödlampor och mat!! Häpp! Det var var fröken Frostflinga behövde till jul!! Sen drog vi mot verkstan och hämtade bilen åt Knubbegubben. Det gick fint...lite att åtgärda. "Det är sprickor på bromsslangen, så bromsa försiktigt när du åker hem" sa Rolighetsministern på verkstan. "God Jul på dig med!" ropade jag tillbaka. TÖNT!! Sen var det bullprovning inbokat (eller var det inbakat?) Mot Tjurkullen och Heddas syster i Kästegard! 4 - 5 påsar låg på bordet och en låda med småkakor. ÄT! Ni ska prova så jag vet vad jag ska baka till dopet. Så då satt vi där och hade ett trevligt kafferep utan kaffe, men med bullar, kakor och saft. Åh över hela bordet sken solen Selma så glatt!! Färden vidare hemåt gick genom snöfall med flingor stora som tumvantar, snörök och gissningstävling - var går vägen? Missade bara EN avfart. Bra va? =) Käkat julmat och sökt ett jobb...tja..nu ska fröken sova och vila sig lite. Mårris kommer väl vid 4 snåret, sätter sig så nära kudden han kan, lutar sig fram under högt kurrande och kittlar mig med morrhåren för att säga - JAG VILL UT!! ...annars kissar jag i din säng! ...undrar när jag ska orka öppna den där deckaren?

4 kommentarer:

  1. HaHaHa, jadu, men BertaStina ska säga att det där var en riktigt lugn dag =)
    Men fröken frostflinga gjorde ju i alla fall ett klipp, den där grankvisten gick inte av för hackor.. dom har ju gått som smör i solsken o BertaStina har 4 st =)
    o glöm inte den superduperbra borsten som fröken frostflinga ska sopa snöflingor med.(eller frostflingor). Lyckat köp vill jag påstå. Borstar man av bilen ordentligt sen så slipper man kanske missa både refuger o korsningar =)
    o det kan ju va bra, annars kanske man måste fram med den där triangeljäveln som man inte vet var man har..

    Nu vet du i alla fall lite hur en shoppingdag a lá BertaStina går till, ifall att, både frostflingan o pippilottan ska med till den stora metropolen kupolen en vacker dag =)

    Gudnatt.. zzzzzzzzzzz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina Backman2012-12-05 08:20

      Jaaaa! snöborsten med löstagbar isskrapa hade jag ju glömt, lika så refug körningen av BertaStina....hahaha hahaha Tur att allt gick bra!! Grankvisten min är sönderklippt och arrangerad!! Kupolen..Hmmm, jag vet inte jag, i din hastighet så får jag nog ha semester länge innan om jag ska palla med. ;-) ...jag menar, det finns en massa korsningar och refuger på vägen dit och massor i stora staden...Hua! Bönder i stan!! :-D

      Radera
    2. jösses quinna, du har ju inte sett hastighet du =)
      BertaStina togde ju det lugnt igår för att en klen gammal frostflinga inte skulle gå i bitar =) Frostflingor får man handskas varsamt med.
      Dom dära korsningarna o refugerna i storstan dom brukar plumsemumsan få ha hand om.. därmed inte sagt att det går bättre för det ;)
      Vila sig nu idag, tugga på en grankotte eller nåt o ligg o pilla dig i naveln.
      Här ska dagen startas nu, o den lär då få gå i hundra för i morgon är det jobb igen.
      Vad är väl en bal på slottet

      Radera
    3. Åh vad ska BertaStina pyssla med i hundra då? Inte köra bil väl? Jaaa, frostflingor får man handskas varsamt med...smälter lätt vid värme så va inte för schnäll!! Lite kyla är alltid bra! Väntar faktiskt på en grankottegratäng just nu...men den luktar väldigt likt en lasagna! <3 Hoppas du får vila på jobbet i morron! ....åh du! en bal på slottet är jävligt kall o bara en massa stroppar!! Häpp!!

      Radera