onsdag 12 december 2012

Sitter fast...

Ska inte gnälla över kylan...nej den kan jag inte påverka ändå! Ska inte klaga på snön eller bristen på snö...kan inte påverka det heller! Det jag kan påverka det påverkar jag, som att klippa håret när det är risigt, tanka bilen när bensinen är slut, lägga på luren om någon är otrevlig i andra änden....ja men ni vet - det där dagliga man tampas med jämt!! Men det här som man inte ser sig någon råd med då...? Det här som synes som oöverstigliga berg...va fan gör man?? I vilken ände börjar man...? Varför kan jag inte komma på ett behov som jag kan skapa en tjänst omkring som jag kan försörja mig på, något som jag tycker är kul och som ger mig något tillbaka? Jag har helt tappat gnistan för mitt yrke! Alla gör det förr eller senare när man inte får så mycket tillbaka liksom, när det tar mer än det ger. Jag är inte ensam om den här känslan, nej jag har många kollegor i vårt avlånga land som känner likadant. Var gick det snett? I min skog finns det inte många jobb att hoppa till, i min skog finns det bara kottar... kan jag skapa ett levebröd på dem? Tveksamt! Om jag inte kan lära mig att förmedla mig med världens ekorrar, få dem att inse att mina kottar är de enda kottar som de behöver och sen börja plocka kottar för distribution över hela världen. Ja ni hör själva hur lätt det lät...eller hur idiotiskt det faktiskt är! Men min situation känns likadan...helt fel!!

Tack Endmuna för dina tankar idag! <3

5 kommentarer:

  1. Ja vad gör man.? Det är bara att koppla in autopiloten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, autopiloten är ju den man går på när det är så här...vill inte att det ska vara det enda alternativet!

      Radera
    2. jaha är det så :-). den har då BertaStina kopplat in för länge sen. går till jobbet, går hem. går till jobbet. ..o.s.v

      Radera
    3. Carina Backman2012-12-13 12:59

      Ja men när lever du då? ...eller räcker det med att du rör dig mellan punkt A och B?

      Radera
    4. har man nåt val? man måste jobba för att leva.. eller överleva i alla fall.
      Det går junt junt junt hele tia

      Radera