måndag 10 december 2012

Måndag igen då...


Miss Frost flake has returned from the frozen city of Orsa and a night in ....something! Fröken Frostflinga har varit på turnee och har kommit lätt på sne' med Flora Nattgalen och hennes väninna Molly Popp! Vad lärde vi oss?? Att - det var kallt, belgiskt finöl smakar skit! Blodig biff går ner, rom är gott, surdegsbröd fixar Bosse, bowling är överreklamerat, kattspyor luktar illa, skratta är roligt, det är härligt med sovmorgon, frukost är gott, Batman var bäst - för soffan var så skön!! 

Flora bor så fint vid sjön i ett rött timrat hus och när man kommer dit är det som att kliva in i en annan värld! Att Flora heter Flora Nattgalen är inte så konstigt då hennes far var helt betagen i Florence Nightingale, men lite taskig på engelska så det blev som det blev. Hos Flora är det i alla fall en helt galen, rolig, vilosam värld...där vad som helst kan hända. Mr B och lille M kompletterar Flora Nattgalen perfekt! Mr B har ett speciellt sätt att tala om för en att han gillar en...man måste bara förstå  och läsa mellan raderna. Lille M bär runt på katter och kör radiobilar...men oftast inte samtidigt! 

Jag och Flora lekte ruggugglor under täcket och kollade på Batman - vilken man!! Flora sov sig genom filmen, Mr B hostade vid datorn, lille M gjorde nåt....klappa katten kanske...åh jag låg som en tunnbrödsrulle insvept i täcket och hjälpte Batman slåss och rädda Gotham city!! 

Som någon kanske har upptäckt så finns det numera tre små rutor längst ner efter inlägget, där man helt anonymt kan bocka i vad man tycker om inlägget. "fun" "boring" - det fattar väl alla, och så "still love you" som är när du tycker att det jag skriver är helt käpprätt åt skogen - men du tycker fortfarande om mig ändå! ;)

Vad jag gjort idag i den riktiga världen...? Tja...tappat mig på 3 rör med blod, bokat tid hos frissan, gett en karl kalla fötter och köpt en ny säng/soffkompis - Harry Hole! Häpp!

Nu kaffe och lussebulle med mina grabbar! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar