torsdag 20 december 2012

Julefrid...?

3 timmar innan utsatt tid lämnar jag in min religionsuppgift! Det är bra! Det ger julefrid. =) Så nu kan jag vila resten av dagen - i morgon är det lika bra att börja med projektarbetet som ska redovisas den 11 januari. Om jag nu kommer iväg... allt kan ju hända i morgon den 21 december!?

En kaotisk men härlig dag med eleverna innan jullov! Bra avslut - det ger julefrid! Roligt julklappsbyte med mina kollegor, där katten Max gav upphov till många byten bland klapparna...vi fick ju välja om vi ville ta ett nytt paket eller ta någon annans julklapp. Chefen avgick med segern om Max - fast hon trodde in i det sista att han var en mus. =) En låda med vällagrade ostar följde med hem, och jag har nästan ätit upp en av bitarna redan - GOTT!! 

Känns som jag har fått lite konstgjord andning idag...ber och håller tummarna att det ska gå vägen trots att det i min väluppfostrade kropp och själ inte känns helt korrekt.

...åh där tog luften slut! Häpp!! ;)

4 kommentarer:

  1. Julefrid?? infinner sig nog på juldagen..o endas på juldagen..
    Konstgjord andning.. GE MIG!!
    Har precis fällt ut landningshjulen för idag.
    Försöka sova lite nu..
    Natti natti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde ha lärt mig att man inte ska säga sånt högt...dagen avslutades med allt annat än julefrid! Men men...vi har alla vår egen väg att vandra och våra läxor som ska läras. Jag kan bara ta hand om djuret så länge.

      Radera
  2. Förstår att Max blev poppis. Tror jag ska beställa en fäbomisse av dig tills i sommar. En som ska få leva sitt liv i Brindberg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle en skogskatt från Frostflingebergen gilla! Ett eget revir att jaga möss på. =)

      Radera