torsdag 13 december 2012

Ärligt talat...

...trodde jag att jag skulle vakna upp med -32 grader idag. Det var - 25 när jag slog igen mina blå, så tanken var inte helt tagen ur luften. Men döm om min förvåning när det stod -13 på termometern!! Det kommer några flingor i luften så det kan vara förklaringen - snöfall! Den här härliga morgonen så möttes man av monstret Putte på trappen, tätt följd av Caxxa som också gör själ för namnet...jisses vilken cirkus innan man knappt hunnit utanför dörren!! Fick trevligt sällskap på morgonpromenaden av fru B och hennes hund. Castor fick jag dra som en leksakshund, baklänges på isen....fru B's hund är en mycket vacker tik - tycker Castor. På tillbaka vägen såg vi en av våra antagonister - hunden som bor vid stora vägen. Han satt klistrad i sitt trappfönster och släppte oss inte med blicken, han ändrade läge för att ha full koll, och måste ha sett väldigt rolig ut om man studerat honom inifrån med tanke på att han satt i en trapp...

Jag är otroligt tacksam över att jag har ett normalt fungerande strykjärn som reglerar sin temp som det ska - glömde nämligen att dra ur sladden efter pysslet igår. 

Jag har ideer, många...måste bara få fart på en av dem ganska snart. Har dessutom anmält mig till en inspirationsföreläsning via webben i januari - ska bli riktigt intressant!! Har bara hört positiva saker om detta. Vill åka till Rhodos i maj...som ytterligare ett steg i mina planer, men det kan jag inte ta tag i förrän jag kollat priser på flyg och boende. Ryanair har inte aktuella tidtabeller ännu...kan leva på havregrynsgröt om jag bara får till detta! 

Snart dags för min livscoach och sedan i kväll - MASSAGE!!! Wiiiiiii woop woop heeeeeeiiiyyaaa!! Häpp!

6 kommentarer:

  1. Stort tack! för dina glimtar från fröken Frostflinga.
    Marie <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina Backman2012-12-13 12:23

      Tack själv, Marie! <3 Cram

      Radera
  2. Ja det blev ju en riktigt skön morgonprommis, det hade man inte trott igår kväll...tack själv för sällskapet :)

    SvaraRadera
  3. Börja med att måla tavlor.. det tycker BertaStina inte är nån dum idé =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina Backman2012-12-13 22:34

      Vem ska köpa dem då? ;-)

      Radera
    2. Alla :-)

      Radera