tisdag 11 december 2012

En klar morgon ger en kul dag...?

...eller som original versionen lyder - en kulen morgon ger en klar dag, men en klar på morgonen ger en kul dag! (Tack farbror Flax) Kändes verkligen som en klar när man drog det första andetaget ute på trappen. Det var friska - 22 när Fröken Frostflinga gav sig av med sina vapendragare. Skönt och vackert!! Kändes inte så kallt faktiskt. Hittade en tappad isdubbs-påflängare till en sko på stigen. Tänkte - "jag hänger upp den så den syns i fall att någon går och letar efter den" Kollade lite på spåren runt omkring och på storleken...hmmm, jag vet vems det är! Sagt och gjort, jag hängde upp den och gick min runda. På vägen tillbaka ser jag ägarinnan komma från ett annat håll i skogen, men jag är så långt ifrån att jag inte kan hojta nåt. Ser att hon stannar till där vid stolpen och kollar. "Bra!" tänker jag, "nu hittar hon den". Sen när jag kom hem fick jag ett meddelande på kroisbuotje där hon undrade ifall jag sett nått... Åh jag som trodde att HON hade sett nått! =) Tur att jag kunde berätta var den fanns då så slapp hon leta vidare. Hon min kära granne och rock'n rollsvägerska! 

Ja ni ser mina fina vapendragare...Castor i sin täckjacka...blandade känslor om den! Blixten njuter i kylan med sin inbyggda päls...fuskigt! ;) Jaaaaha!! Då har fröken njutit klart av kaffe med lussebulle och pepparkaksfudge! Brasan brinner i kaminen och långkalsongen är på!  

Det är fortfarande trevligt med kommentarer trots att jag gjorde "lathundsrutor" för dem som inte är skrivkunniga. ;)

Dags att ta tag i "To do"-listan!! Först ut är en religionsinlämningsuppgift!! Häpp!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar