söndag 16 december 2012

Snöig söndag! =)

Fröken Frostflinga gillar att åka pulka, men det är trist att åka själv tycker hon. Då fixar hon en kompis! Kompisen hon lyckades lura ut i backen idag var Amanda. Vi krockade med stenar och välte i snön så innan vi var färdiga så var vi dyngsura! När vi ställde in pulkan i trädgårdsboden så hade Åstomtan som bor under stora stenen, ställt in en stor säck med julklappar i boden. Men!! Vem är den till?? "Får ej öppnas förrän på julafton!" stod det på en lapp som tomten hängt på säcken. "Den är nog till mig" sa Amanda. "Jaaaa, det måste den vara!" svarade jag. "Men täääänk att han visste att du skulle komma idag!?" fortsatte jag. "Är du säker på att den inte stod där förut?" frågar Amanda. "Jaaaaa!!" svarar jag.... *fniss* Jag tycker att sånt här är såååå kul!!! Vilken fart jag fick när jag visste att finfrämmande var på gång...ut i boden och hitta säcken, packa klappar och skriva lapp. Hämta pulka och kälke och ut med dem i snön!! hahahaaha Men Amanda var glad och strålade över en säck med klappar!! Det värmer ett Frostflinge hjärta! <3


Kvällen avslutades i Älvdalens kyrka på Luciakröning. Gick bra tills Lucian svimmade!! Stackars flicka. Legat magsjuk hela natten och ändå kämpar sig upp och är Lucia! Hon fick sitta på en stol under hela uppträdandet, sen skred hon så fint ut ur kyrkan med sina tärnor. Den som gillade Luciauppträdandet mest var nog lilla Ebba som headbangade och rockade till alla låtarna!! <3 Storebror sjöng ju i kören så det var självklart att hon gillade soundet! =) Själv får jag myror i brallan av att sitta för länge, så jag smög iväg längst bak dit Ebba och hennes mamma förpassat sig för att inte överrösta kören. 

Nu ska jag ut en sista kvällssväng med mina pälsbollar, sen blir det sängen och i morgon - jobb...

Häpp!!

2 kommentarer:

  1. Ja nu har du fått dubbel dos kyrklighet denna helg. Nu klarar du dig tills julottan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kanske till och med kan hoppa över den!? ;)

      Radera