tisdag 1 januari 2013

Carpe diem!

Nu har det vänt, det känns! Den första dagen av det nya året är en fingervisning om hur det resterande året kommer att se ut - det har jag fått lära mig med bröstmjölken. Så att vakna till en strålande sol, fågelkvitter och takdropp - det ger hopp! Eller jag väljer i alla fall att tänka så! Efter en härlig promenad i solen med hundarna, så lyckades jag även övertala min mor om att det skulle vara väldigt bra för henne att komma ut i det fina vädret. Hon går inte så bra längre, har rullator både inne och ute, har ramlat några gånger så rädslan finns där. Men vi gick en tur i solen och det gick hur bra som helst. Nu har jag ätit Janssons frestelse som jag blev bjuden på och kaffet smakar extra gott idag!! Hunnit tvätta en maskin, släckt belysningen i utegranen och nu ska jag bädda rent - igen!! Måste det när jag har en katt som jag är allergisk mot, den smyger upp i sängen när jag sover så... 

Det känns så himla skönt att jul och nyår är över!!! Nu kommer våren och ljuset - och jag har några mål som jag ska jobba mot!! 

Ha en riktigt god fortsättning på 2013 mina vänner!! <3

3 kommentarer:

  1. Ja idag kändes det tydligt...det har vänt. Det var nästan så att jag blev pirrig i magen av glädje =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst känns det så! =) Vi jobbar på att det ska fortsätta kännas bra!

      Radera
  2. Nähä hoppas då verkligen inte att hela året blir som den här dagen. Men skönt att jul o nyår är över det är det allt.

    SvaraRadera