torsdag 6 december 2012

En vilsam dag i vinterlandet!

Hur ljuvligt är det inte att få göra upp eld i kaminen, öppna den nya deckaren och krypa upp i soffan? Finns inte mycket som slår det just nu! Att titeln snuddar vid hur jag känner mig gör det hela lite lustigt. Det var rätt skönt ute idag, lagom kallt och en och annan snöflinga - bara EN fröken Frostflinga dock! ;) Gick en lagom lång tur i skogen med hundarna mitt på dagen. Jag mår såååå bra när jag får vara där ute....allt bara stannar upp och det finns sån ro i själen - det är som om hela skogen är en stor påse med kärlek och omtanke! Kunde jag så skulle jag vara ute dygnet runt. Jag är som en liten påbyltad rysstant! hahahahaha....fy sjutton! det är tur att ingen människa ser mig - det räcker att jag skrattar åt mig själv!! Fast det är klart...det finns ju fler av min sort... <3

Sonen och hans jobbarkompisar har kört hem från Stockholm i natt....eller de började väl vid 19 tiden, men landade inte här hemma förrän 8!! timmar senare. Men det är tur att det sitter en klok kille bakom ratten som tar det lugnt i trafiken...det var dock inte sonen - utan det var sonens kommentar.

Avbokade pt-möte idag - hade ingen energi för det! Det som var glädjande var att jag kan byta en pt-timme mot en timmes massage!!! Wiiiiiiii woop woop heeeeeeeeyyhe!! Underbara nyheter för mig, nu gäller det bara att hitta tiden.

Fick två påsar saffran idag av min käre far...nu är jag sugen att baka mina goda biscotti med saffran och apelsinlikör - MEN tror ni att jag har kvar receptet - NÄÄH!!! Sååå....jag sjunker tillbaka i ryggläge med min bok, lämnar den nyss urdruckna kaffekoppen och burken med pepparkakor...elden sprakar så varmt och hemtrevligt... nu är det gott att bara vara!!

2 kommentarer:

  1. det ska va gött o leva, annars kan det kvitta, fiiint o leva. . tralla la

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina Backman2012-12-07 09:32

      Japp! Håller med du jag! :-D

      Inte för att jag skriver värst roligt eller bra, men det är kul att nån orkar "prata" med mig här. Tack BertaStina! Du är en riktig julgranspingla! :-)

      Radera