tisdag 25 december 2012

Snöfall, hästforor och mörker...

...lagom kallt och ett fullsatt kapell på julottan! Det är något visst med att gå i julottan - ljusen och sången, människorna och djuren - tillsammans blir det en helhet av livet. Precis när jag lagt i mitt bidrag till kollekten frågar min bänkgranne "Hur mycket tog du?" hahaha...humor på morgonkvisten! Det kom som sagt hästforor ända från Älvdalen med "glada" entusiaster. En var så "glad" att han somnade och underhöll med snarkningar. Han var dessutom behängd med bjällrorna från renen, så när han rörde sig så lät det så fint....kanske på fel ställen lite då och då...hahahaha! Tror att det är länge sedan som extrastolarna i kapellet har fått plockas fram, men plötsligt händer det!! 













Ligger här i soffan framför min eld i kaminen...kaffet är urdrucket och både mackor och lussebullar har slunkit ner. Har inte sovit många timmar i natt pga olika anledningar...men kanske kan jag få någon timme här i stillheten i eldens sken. 

Godmorgon och god fortsättning på julen! Det var en vacker morgon...

5 kommentarer:

  1. =) kul o fin morgon det där..
    själv har jag sovit som en klubbad säl..
    Tack o lov är det över för denna gång.. Bara städningen av gårdagens kaos kvar nu..
    Ha det gött..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina Backman2012-12-25 10:36

      Tänker inte göra nått vettigt idag jag...städa behöver jag då rakt inte...än då! Ha det gött du med, BertaStina!

      Radera
  2. Haha, kul med dina små inblickar. Kan se, o höra, bjällerklangen varvat med snarkningar.
    Här har vi typ snöstorm, före regnet som de varnar för.
    Idag har vi släktingkaos inne o snökaos ute, de blir något det ;)
    <3
    Marie

    SvaraRadera
  3. Nästa år ska jag också gå på julottan....om jag inte befinner mig på Filippinerna eller liknande varmt ställe då =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina Backman2012-12-25 18:41

      Tror att jag med befinner mig på nått hett ställe då!! :-P

      Radera