måndag 3 december 2012

Första dagen avklarad!

Första dagen som sjukskriven avklarad! Jag har bara promenerat med hundarna, burit in ved, pluggat religion hela dagen med seminarie inlämning och gett respons på två andras arbeten...och så har jag skissat och målat! Så här kan fröken Frostflinga se ut efter en hektisk vilodag... Sitter här i kylan och har noll koll på omvärlden! Castor gillar inte när jag sätter på honom en täckjacka för hundar - åh vad han skäms då!! Men han har svårt att hålla värmen så det är ett måste. Blixten har ju inbyggd päls och rullar sig i snön och njuter av att vara ute. DET gör ju inte jag!!! Sitter helst inne och eldar såna här dagar. Nästan lite tur att jag inte behöver ut och köra bil i den här kylan. Men jag antar att vi inte har sett det sista av den...

Ett annat aber är att jag nästan inget äter när jag har husarrest så här. Dels för att jag glömmer bort det och dels har jag tappat matlusten. Har ju en knasmage som inte tål allt så då kör den ihop sig mellan varven...det är ett sånt varv nu! En liten bantningskur så här före jul, fiffigt va? Näee...mest drygt! Jag vill också kunna äta vad jag vill, inte behöva läsa på alla innehållsförteckningar och krångla med mat när man ska ut och äta. Hur jobbigt som helst, så ibland äter jag och är tyst - det betalar sig kan jag lova!! Men en annan dag...

Sitter här med en kopp te och filosoferar...ganska trött och nöjd med dagen. 4 lediga dagar till - tur att jag har köpt en deckare för ryggläge, och sen har jag färgerna att leka med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar