fredag 30 november 2012

Vet inte vad jag ska säga riktigt....

Känner mig som Häxan Surtant i kväll... Arg, bitter, sur och jäkligt trött!! Inte på något speciellt egentligen...men det är saker som får bägaren att rinna över. Jag är så uttömd på energi att jag inte kan eller orkar tolka saker på nåt annat sätt än MITT sätt. Det är hemskt! Att man ska vara så slut i kroppen att ett ord eller en blick kan få en att tappa greppet... Haft en förträfflig dag på Tomteland med skratt och roligheter som det vuxna barn jag är! ;) Handlat julklappar och bara känt att jag såg ljuset i tunneln - men det var bara tåget som kom! Kadasch! En hel vecka ledigt eller sjukskriven som det egentligen heter... Svårt att acceptera för en som aldrig är sjuk, som aldrig bangar för en förkylning... meeen, jag är förmodligen ett pain in the ass på jobbet just nu!!  Ingen annan som hinner träffa mig privat som tur är och hundarna älskar mig ändå! Men när symptomen bara poppar upp och kroppen försöker tala om att NU är det dags att dra i handbromsen... Då kanske jag måste lyssna!? Meeeeen!!! Jag ska ju alltid vara perfekt, sköta allt perfekt, aldrig missa nåt, ha stenkoll på allting... jag orkar inte det nu!!...nu ska jag försöka plocka ihop bitarna och hitta en ny väg att gå... Det är inte så att jag är deppig eller känner att livet är piss på något sätt - nej bara normalt sur!! och så T R Ö T T !!

Firar med min Merlin att det är fredag! Jag smuttar på en mugg glögg och knaprar på några pepparkakor, sen gäspar jag så tårarna rinner!




5 kommentarer:

  1. Blir nog bra med en veckas OFF! För mig är såna veckor totalt livsnödvändiga ibland, det gäller bara att fatta det och inte se det som ett nederlag utan som en skön möjlighet att hinna leva. Puss o kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina Backman2012-12-01 08:31

      Där slog du huvudet på spiken! Det är ju ett nederlag för mig. sen att komma på hur man vilar? Känner att jag har tusen tankar på vad jag ska passa på att göra under veckan... Sysselsättning, är det vila? Cram <3

      Radera
  2. Men.. skrev ju oxå en kommentar här igår.. vart tog den vägen då? bah..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina Backman2012-12-01 12:49

      Det kanske var nått dumt såTomten tog bort den direkt utan att visa den för nån...? ;-)

      Radera
    2. Todé =) skrev BertaStina nåt dumt.?? kan hon väl aldrig tro.. :)
      dfzläködmlkömadnlmhaklfdhmdla<mbnfandlk

      Radera