söndag 25 november 2012

Olika perspektiv på livet...


Mina vapendragare i skogen bland 80 nyanser av grågrönt! Vi kom i väg ut i skogen - skam den som ger sig! Spårsnö i dag så det var ganska lätt att se att jag och min antagonist gillar samma stråk för våra hundpromenader. Men det blev i alla fall inget möte - tack o lov! Andra möten gav dock promenaden...vilket fick mig att fundera på hur olika vi ser på vår livssituation - eller vad jag ska kalla det... perspektivet på vad som är viktigt i våra liv JUST NU! Första mötet var med en äldre dam - tant K, hon stannade och pratade glatt om ditt och datt. Länge sen hon sett mig, vad gör jag nu, jaha - kvar i Sälen osv...men hennes dilemma var ensamheten! Att bli "kvar" efter dem som fallit ifrån, dem som hamnat på hemmet och dem som blivit sjuka av åldern. Att inte våga sig ut med bilen som hon gjort förut - det är sånt som vi andra tar för givet och kanske inte tänker på så mycket till vardags. Möte nummer två var med herr K som hade problem med lastbilen, fixa o trixa med lampor och sladdar, stel i ryggen - men glad! Språksam även han, och det problem han brottades med skulle tant K nog gladeligen ha tagit sig an OM hon bara mäktat med. Tredje mötet var med herr K nr.2, som utan skydd lekte med motorsågen och gett sig den på att såga sig igenom frusna stubbar för att göra "fina eldstubbar", det skulle nog både tant K och herr K nr.1 gärna lekt med en söndagsförmiddag kan jag gissa. Själv så blir jag varm i hjärtat av alla möten där man verkligen MÖTS! Att mitt problem för dagen ligger i att religionslitteraturen inte blir öppnad och läst...tjaa...det problemet tror jag inte att nån av de andra skulle vilja låna!


Passade på att hälsa på två av mina änglar, Thyra och Tindra, som jag gett bort till två underbart roliga och speciella personligheter! Saga och Wiking =) 

Då det har varit några som inte kunnat kommentera inläggen så har jag nu ändrat i inställningarna så att vem som helst kan lämna en kommentar. 

Ha en fortsatt skön söndag!

9 kommentarer:

  1. Jag testar att lägga in en kommentar efter att jag ändrat inställningarna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låtersom en väldigt skön söndag! <3

      Radera
  2. Ja, dom där som "blir kvar" tänker BertaStina ofta på, o önskar att det fanns ett jobb, där man kunde få åka runt o hälsa på dessa, följa dom ut lite grann o träffa andra.. Fika, o lite sånt smått o gott.
    Men såna jobb finns inte tyvärr. =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte du skapa ett sånt jobb då? Du vore som klippt och skuren för jobbet! Fikaproffset!! ;)

      Radera
    2. finns nog inga pengar till sånt tyvärr. men jag skulle vara den första att söka om det fanns :-)

      Radera
  3. Hallå!! Det vore jäkligt bra om hon tog bort ordkontrollen oxå.. Ser fasen inte vad det står där alla gånger.. kanske är en robot.. vem vet.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad för ordkontroll? Jag ser ingen sån?

      Radera
    2. jo man måste identifiera ett gäng suddiga bokstäverna siffror innan man får publicera en kommentar. finns nån stans under inställningarna kommentarer tror jag

      Radera
    3. Fixat dä mä nu då!! ;) ...nåt mer frun önskar? :p

      Radera