söndag 25 november 2012

Frukost i det gröna...


Gomorron!
Det blev en frukost i det gröna även denna söndag... Min myyyyyysfrukost som singel, heltidsarbetande och studerande quinna! Finns ingen plats för någon man i den här röran, och på sofflocket har jag en hund bredvid mig - den pyttelilla utsvultna typen (den stora får inte plats), och bakom ryggen ligger värmedynan Mårris - ni vet han katten som ska var med och i vägen HELA tiden!! Räddade honom nyss undan den bestialiske Putte som hade ståndskall på honom ute på trappen. Kan fortfarande inte förstå hur denna valp kan "knacka på dörren"?? Han gjorde det i dag igen!!??

Mjuk härlig snö har fallit under natten, pytte lite men snö i alla fall...det blir liksom lite trevligare ute i skogen med allt det vita. Tur de har som kan gå ut i skogen. Själv vågar jag inte längre...inte för de vilda djuren, utanför den vilda grannen! Han som har en best som han inte vill ha i koppel och som ryker i hop med mina hundar om vi möts. Ja jag erkänner mig som en fegis i det avseendet!! Men jag tycker det är skitjobbigt om någon hund skulle bli skadad bara för att "han inte orkar bry sig"!! Det är heller ingen njutning för mig längre det här med skogspromenader då jag ska gå och vara orolig för att möta hans lösa hund....det har hänt så många gånger att det är svårt att släppa det helt. Så synd!!

Nu är snart kaffet urdrucket och jag har mumlat färdigt om mina livsglimtar för den här gången!

Fridens, mina kamrater!!

Posted by Picasa

7 kommentarer:

  1. Puttefnasken har haft ståndskall på Siri idag också....gud vilket drygskåp han är, tur att han är så satans söt och gullig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är verkligen söt och charmig!! Han och Castor lekte som sjutton här inne i går.

      Radera
  2. Två asgarv och en djup suck... Tack! <3

    SvaraRadera
  3. Marie, det är tur att du skrattar mest iaf!

    SvaraRadera
  4. Näe minsann, det finns knappt plats för en karl i den här röran heller. Han har nog det inte så lätt den där knubbgubben. Hur fan ska man hinna med allt o alla??!!! En gåta är vad det är..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men din knubbgubbe har ju en egen våning? Han har ju det hur lyxigt som helst! ;)

      Radera
    2. ha ha. ja det har du rätt i

      Radera