tisdag 27 november 2012

@slutstation-sängen.nu

 Känner mig lika grå och energilös som den här skissen... Efter 4 tim sömn ringde klockan vid 04.30, fixa trixa, i med frukosten i väskan, matlåda - check, och sen ut med hundarna. In med dem och rycka åt sig väskor och dator, nycklar och släcka lampor. Öppnar dörren och - hoppsan! Där smet den stora Blixten ut mellan dörrposten och mitt knä! Han vill inte bli lämnad hemma idag, säger han. Det är BECKSVART ute och klockan är strax före 6. Kommer på att jag har en hund till så jag smäller igen dörren och släpper alla väskor på trappen. Ropar på rymlingen och lockar med en hink med talgbollar (ja va fan gör man när klockan är sex på morgonen och man är trött som en gnu?) Blixten gör själ för sitt namn och drar en repa runt mina ben på trappen innan han visar hur snabb han är igen - ut i mörkret! Tänk kvinna!! säger jag till mig själv... vilket slutar med att jag hoppar runt på gräsmattan i stormössa, täckkjol och dubbade skor och låter som att jag aldrig har haft det så himla roligt i hela mitt liv med denna rymling!! Gaaaaaaah! Jag springer ner till grannens trapp där det finns en grind på trappen som man kan låsa...hmmm, lättlurad Kalle koskit! Dit får jag huliganen så småningom och HA! där åkte halsbandet på... in med honom utan att släppa ut den andre och iväg på jobb.

Kommer dit och är lagom i sista minuten...visar barnen en film om "Skapelseberättelsen och Noas ark" som är rena skräckfilmen när man är 8 år. Men den ÄR för barn från 8 år och streamad från av-media. Efter filmen går det knappt att ha en vettig diskussion kring det vi sett, alla är stirriga och hungriga. Ja ja...dagen går vidare. En skoretur som jag fått faktura på och som jag mailat om igår löper inte som jag tänkt. Ett mail säger att "Vi vet ingenting och du har inte kontaktat oss förut om det här" - men va fan! Hur svårt kan det vara?? Ringer upp och har laddat med argument, för det här tänker jag inte betala...."Ja hej, jag heter....returnerat skor för 3 veckor sen....bla bla...fått faktura ändå...skickat korrekt...vad har hänt??" Till svar får jag "Ja jag ser här att de kom den 14 nov!!! och det kan ta upp till 20 dagar innan de har registrerats - du skulle ha ringt!!" MEN....!! "DET stod det inget om!" sa jag..."Okey!" sa hon och klickade runt lite, sen var det tack o hej, klappat o klart! Kunde de inte ha sett det i morse när de svarade på mailet??

Dagens sista punkt - möte på jobbet! Gott fika o kaffe...chefen pratar o förklarar o fröken Frostflinga gäspar. "Jaha, så du gäspar du?" frågar chefen...jag tänker "Ja var inte det ganska uppenbart med tanke på hur jag dessutom lät?" Mmmmm....raglar ut i bilen för att styra kosan hemmåt. 8 mil skog skog skog när jag redan har soppatorsk på energi... När jag passerar Månsta klipper jag med ögonen rejält för då börjar koncentrationen släppa. "Hur sjutton ska jag ta mig hem?" tänker jag. Men hem kommer jag, och ur bilen raglar jag....som ett fyllo!! Det snurrar i huvudet och magen kurrar. Det här är inte en bra livssituation för mig om jag vill överleva vintern! Livsfarligt att sitta bakom ratten och kroppen tar stryk av för få timmars sömn och energidränage.

Nu är snart koppen med te urdrucken och jag tänker göra som på skissen...dock utan djur i mitt sovrum!

Gnatt o sweet dreams!!

Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Åh tack, nu fick man i alla fall skratta lite =)
    BertaStina känner igen sig en aning där..

    Har landat på jobbet o suttit o funderat över livet en stund.. o lär ha jävligt mkt tid att fundera om jag inte sysselsätter mig med nåt.. Så får ta o göra det..
    Nanna gott nån timme nu då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahahaha...ja nog vet jag att du kan känna igen dig i mina glimtar. Somnade som en klubbad oxe, och är tbx på jobbet igen. Undrar så när man ska känna sig utvilad? Blixten tänkte köra samma taktik i morse, men den här gången var jag beredd på hans lurdrag! Han såg mäkta besviken ut när jag låste och gick... Tror du man har nåt dåligt samvete då?? Cram

      Radera
  2. Haha, kan också känna igen det där med att jaga hund i arla morgonstund från den tiden när jag hade Birk :) :) Minns flera ggr när jag kröp runt i buskarna här ute och försökte härma en katt, jag mjauade i högan sky för att lura till mig hundskrället....det funkade några ggr innan han(Birk) klurat ut att jag bara lurades :o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahahahaha...ja jag vet att du är lika småtokig som mig! ;) Borde skapa en figur till dig med och sen skriva en bok om vårt liv och leverne! ;)

      Radera