lördag 24 november 2012

Surr...mest i skallen!

 

Pluggat mest hela dagen. Läst en kurskompis pm och lämnat respons på det. Man har fullt sjå att skriva ett eget pm utifrån adekvata och rimliga frågeställningar, samt ha en disposition som är akademiskt korrekt för högskolan i sig - sen ska man tycka till om någon annans och komma med konstruktiv kritik. Gaaaaaaaaahhh! Tur att jag gillar att "ordbajsa"!

På förmiddagen knackade det på dörren, och det blev som vanligt ett herrans liv på jyckarna. Med den lilla under armen och den stora bortmotad med ena knät, så öppnade jag dörren. Vem kom insmitandes då? Jo, valpen Putte!! Hur i hela världen lyckades han "knacka på dörren"??? I alla fall så blev det någon form av loppcirkus i mitt hus! Det kändes som det kryllade av hundar överallt...i mathinkar, på bord, i skåp, inrullade i filtar, skällandes, klättrandes, brottandes OCH sist men inte minst - pissandes!! Jag har liksom "skyddat" mitt spånplattegolv i hallen med ett collage med trasmattor - DÄR skulle Putte pissa! Ja...då var det reviret inpinkat, sen kom matten och hämtade honom. Det är som med alla små - de är gulliga att låna så länge det går bra, men det är jäkligt skönt att få lämna tillbaka dem! 

Kylskåpet gapa tomt idag...men jag fångade en fisk i frysen! Hittade lite rester efter en ICA-kasse så middag har jag fått, och gott blev det! Det var med en crem fraich med vitt vin, senap och scharlottenlök - jättegod!! Jo det var lite mer med typ vitabönor och tomater i skivor, jag skippade potatis och rostade lite bröd istället. 

Sen ringde han som tror att han har halva inne...han har inte fattat att det krävs lite mer än glåpord, pepparkaksburkar och candle lights (så jag inte ska se hur skitigt han har det) för att impa på mig! Varför ska jag vara så införnaliskt väluppfostrad så att jag inte kan be en människa dra åt pipsvängen? Nej, jag ska istället försöka se det positiva och tänka att han gör så gott han kan... Fast det gör han ju! Han med! Precis som många andra! Det var någon som sa att alla de män som är singlar har ju blivit "över", och då förstår man ju vad det är för kvalitet på dem!! ...men va fan - JAG då? Då är ju jag med över och av den avskyvärda kvaliteten...hur kul är det på en skala? Eller gäller den här mätningen enbart män? *hoppas hoppas* Själv tror jag ju att det är som så...Jag är singel för att jag VILL vara singel, jag väljer bort det som tar av min energi. Hade jag velat sitta i en relation så hade jag gjort det för länge sedan! Men det som avgör - i alla fall i mitt fall - det är KAN DU TILLFÖRA NÅT I MITT LIV?? Där faller många män... Jag har haft turen att växa upp bland uppfinnare och problemlösande hjälpsamma män, hur ska jag då kunna välja nåt som inte håller samma klass?? 

Kaxig? Moi, jag, me, my self, ich? Näe...bara ärlig! Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder.
    Är du en sån konstnär =)
    Sälj tavlor vetja

    SvaraRadera
  2. Tror du att nån skulle köpa dessa naivistiska bilder? hahaha...näe, det tror inte jag! Men tack! för att du tycker om dem - kul att höra! Cram

    SvaraRadera