fredag 23 november 2012

Äntligen...


Gokväll i stugan! Här sitter jag och njuter av glögg och pepparkakor. En vecka har sprungit iväg och jag har hunnit med både det ena och det andra... Kanske har jag sårat någon, men inte med vilja. Utan i så fall för att jag har värnat om mig själv! Jag har försökt ta ansvar över mina handlingar och utifrån det ordna saker och ting så att det ska bli bättre för tredje person. Allt sånt här är inte lätt, och det har märkts i både kropp och själ...min mage har sagt ifrån...ingen mat funkar...min kropp har skrikit efter sömn...tack o lov sover jag som en klubbad oxe - men att jag blir utvilad är väl att ta i. Jag har bett om ursäkt för att jag är en sån skitstövel ibland...och då har jag faktiskt gjort en människa väldigt glad!! DET gör mig glad i sin tur. Tänk att det ska vara så svårt att vara människa!! Älska och hata, hata och älska...BALANS!! Men inte balans så att det blir jämnstruket och lagom...nej, det ligger inte för mig. Jag är lika sprakande som ett fyrverkeri i mitt känsloliv. "Hä smäll te å så är de över!" hahahaha... 

Nu är det glögg och pepparkakor som gäller... så jag önskar alla en skön afton! 

2 kommentarer:

  1. jag visste det. det är backmanshumöret. tycker mig känna igen det där humöret :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahahaha...DET humöret som du kallar det, det har funnits längre än "Backmans"! Än blir jag glad för DET, och än blir jag glad för DET...svänger hela tiden!! Blir jag förbannad - ja då smäller det och sen är det bra! Glada som hundvalpar som skuttar omkring!Jag försöker hålla det i schack, men lyckas inte alltid! Nu för tiden kissar jag bara på lyktstolpar! =)

      Radera