tisdag 20 november 2012

Vem är och varför fröken Frostflinga?


Jag är en helt vanlig ovanlig kvinna, beroende på vem man frågar. Några tycker nog att jag är knepig och svår att förstå, andra tycker kanske att jag är rolig och helt galen, sen finns det alltid någon som tycker att jag är den gamla visa kloka kvinnan från urminnes tider, dvs en häxa. Det är lite upp till var och en att tycka, tycker jag, men JAG kommer inte att deklamera mitt tyckande i avseende att såra och förnedra. Allt jag ger ut får jag tillbaka - en enkel livsregel!

Annars är jag en heltidsarbetande lärare som försöker hitta balansen i livet mellan jobb och fritid, mellan kropp och själ. Pendlar 16 mil t/r varje dag, tillbringar ca 10 - 12 tim / dag med att försörja mig och resa. Gilla läget? Javisst! Oftast, men inte alltid! Det är meningen att jag ska hinna med att träna, studera på lärarlyftet, ta hand om hundar, hem, mig själv och sova på resterande 12 tim. Kan bli knepigt ibland! Relationer är lågprio! Så... här kommer jag att spotta och fräsa, gnistra och glimma, flyga och sjunka - allt eftersom jag finner det passande. Jag gillar att leka med ordet och skriver i första hand för min egen skull, det betyder att du inte alltid kommer att förstå allt jag skriver. Det betyder också att jag inte är någon proffsig författare, nej här kommer glimtar av mitt liv att flöda ur min skalle - på gott och ont!

Fröken Frostflinga föddes i mitt arbete med att sy änglar. Änglarna ger mig en chans att hämta andan och få användning av den andra hjärnhalvan en stund. Namnet fröken Frostflinga ligger bra i munnen och är kanske lite signifikant för undertecknad.





Du är välkommen att läsa mina rader om du finner nöje i mina glimtar av liv! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar