söndag 3 februari 2013

Mellan två jobb...

Ja då var ett kapitel avslutat och jag känner mig redo att börja ett nytt! Det kommer att bli utmanande att hoppa in i en årskurs 6 med nationella prov och betygsättning i vår. Min förhoppning är ju att ordinarie lärare kryar på sig och dyker upp om inte före så efter sportlovet. 

Fredagen blev en dag med både glädje och sorg... Jag fick blommor på jobbet och ett kort som chefen skrivit - det var nog det finaste en chef har skrivit till mig under min karriär. Barnen höll på att krama livet ur mig och hade tillverkat diverse kort, teckningar och mer påtagliga prylar i "snicken". Di är för goa di där barnen! Grät en skvätt över di hele. 

Sen grät jag mer... När vi blir påminda om hur skört och bräckligt ett liv är. Att vi aldrig vet när döden slår till är tur, men ibland önskar man att man hann förbereda sig lite iaf! Mina tankar är hos familjen och ljuset lyser för dem! <3

Skidor har jag åkt! Härligt men fan så jobbigt att ta sig ut alltså... är så omotiverad och trög i kroppen. Vet inte vad som har hänt mig riktigt...förra året den här tiden var det full sprutt på kärringen i både det ena och andra avseendet! Jag hoppas att det vänder nu när våren är på gång och att jag hittar lusten att skapa igen... har varken sytt eller ritat på länge!! Och kursen jag hade sökt blev det inget av med pga för få anmälda...jag får helt enkelt hitta en annan väg! Men en målarkurs blir det om några veckor! =) Det ska bli kul!! Måleri på ett annat sätt...återkommer om det! 

Undra hur jag ska komma ihåg att hämta matkassen på Ica Maxi i morgon då...hmmmm!? Kommer väl på den i Gåsvarv eller nåt. Nu har jag i alla fall en tacogratäng i ugnen som luktar mums!

Häpp!

2 kommentarer:

  1. Så hon är lite som segemyr nu :-)

    Får önska lycka till i morgu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack BertaStina! ...jag är nog en riktig segpropp!

      Radera