onsdag 2 januari 2013

Vilken dag...

Vaknade med nackspärr, försökte att klä mig och gå med hundar och sedan duscha och fixa sig inför anställningsintervju! Snacka om att bita ihop när kläder ska av och på, fixa hår och smörja liniment, men det ska mer till innan jag bangar. Det här var juuu viktigt ju!! På väg till Mora inser jag hur fort livet kan förändras, solen in från sidan, ser inte att bilen framför mig saktar ner utan att bromsa...FAN!! Lastbilen framför den bilen står still!! Snacka om att ha marginalen på sin sida...det var inte min tur att dö i dag - tack och lov! Sen gick det bra till Mora, in på hälsokosten till min vän som jobbar där. Köpte nytt super liniment och blev knådad i nacken, sen mot intervjun. Plätt lätt att hitta dit i alla fall! Satt på parkeringen och spela Ruzzle när jag väntade, fick lämna ett spel mitt i när rektorn dök upp. Det var en trevlig man, och han gillade min erfarenhet som lärare. Åkte hem med ett löfte om att han skulle höra av sig i morgon när han pratat med mina referenser, men han ringde redan i dag på em och erbjöd mig jobbet, jag fick lönen jag ville ha och det var bara för mig att säga ja eller nej tack. Jag tackade naturligtvis Jaaaa! Så nu är det bara att hålla tummarna att det finns en skidåkare eller nått som kan bli min ersättare i Sälen. Känner ni någon lärare som är sugen på Sälen och en bra klass, så hör av er!

Nackspärren...?? Jo du, den är där och bråkar! Linex längsmed ryggen och halsen gör att jag känner mig som en glödande eldgaffel!!

Nu lite tv - häpp!

6 kommentarer:

  1. Grattis till nytt jobb! Hoppas nackspärren släpper snart!

    SvaraRadera
  2. Grattis :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack BertaStina! :-)

      Radera
  3. Mycket glad för din skull! Hjälper gärna till med att få linimentet på rätt plats fler gånger ifall det behövs :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän! Du är en klippa i mitt liv. :-)

      Radera