tisdag 15 januari 2013

I mörkret med mig...

Åh vad skönt väder det är ute, skulle kunna vara ute hela natten! Nej! Jag är inte ironisk! -16 är betydligt skönare än -26 såååå... Har gått med hundar, både mina och en i granngården och sen har jag klättrat på en stege upp till taket för att mäta hur långt tak jag har. Kommer inte den där jäkla sotaren nu igen, och den här gången lär jag inte kunna lura honom att jag "glömt" takstegen. Låna stege och bära hem, sen hitta snöre och ett vedträ! Så där står jag i mörkret på stegen med pannlampa och försöker kasta ett vedträ med ett snöre fast knutet upp till nock. Hur jäkla lätt var det på en skala? Träffa skorstenen var lättare kan jag säga! Dunk! Dunk! *spott och fräs* Tvärs över taket var också lätt...men inte upp till nock!! Fick klättra ner igen och ta ett måttband och ge mig på gaveln... Flytta stegen....klättra upp och sen skulle jag hitta rätt läge på måttbandet så att det inte bara hängde rätt ner som en korumpa. Tur att det var sånt härligt väder!! Men ett mått fick jag, och stegen är återlämnad. Blev så lycklig att jag gick ut med komposten också! Firar det med en kopp nässelte! Häpp!

2 kommentarer: