torsdag 8 augusti 2013

Tog visst sämästär! =)

Nu är det länge sedan jag bloggade...tog visst sämästär från allt utom mig själv! Livet brakade ihop, vänner prövades, dörrar stängdes när andra dörrar öppnades och vägen tillbaka stakades ut! Boken om kärlek har jag inte läst ut än, den behöver läsas i små portioner och tänkas över. Den har gett mig många hjärtliga skratt och
igenkännanden. Har även haft högläsning ur den för den manliga delen av min tvåsamhet och jag kan bara säga att även han uppskattat boken. Om jag ska ge någon feedback så långt så verkar alla vara överens om att KOMMUNIKATION är A och O i alla relationer. Då spelar det ingen roll att klockan går och tiden rinner iväg, att
arbetet väntar dagen efter!! Svaret på frågan om de inte var trötta dagen efter då, blev att det finns inget mer tröttande än en dålig relation!! Att när man väl träffat den man vill leva med så MÅSTE man jobba hela tiden på relationen - den sköter inte sig självt! Man ska inte tro att små presenter eller att bara acceptera den andres sätt löser det som man går och retar sig på - för retar sig det gör man. Kloka ord! Ja ja...jag återkommer i ämnet!


Så under min sommar har jag pratat, jag har tänkt, jag har vandrat, jag har bara varit och jag har skrattat, gråtit, förbannat och insett, upplevt och gett mig själv chansen att läka ihop. Plockade hjortron så jag blev halt och behövde två behandlingar
för att bli något så när okey. Kokat sylt och sålt så jag fick ihop till helikopterresan upp till fjällstugan, det blev på kronan. Om jag trodde att jag varvat ner innan jag hamnade ute på fjället så hade jag tokfel!! Första dagen klättrade jag på mina murar som en vilsen kackelacka...usch! Det var en hemsk känsla! Dag två så släppte det och min kropp gick ner ännu mer i varv. Att leva så nära inpå naturen utan några som helst bekvämligheter blev en njutning! Iskalla nakendopp i en kristallklar fjällsjö är en obetalbar upplevelse!! Fem underbara dagar blev det innan det var dags att flyga hem igen...tillbaka till verkligheten!




Jag har hunnit med Gyllene Tider i Leksand också, men
det blev en trött upplevelse. Jag var inte alls så taggad som jag hade tänkt mig. Men de är ju kul att komma iväg, lyssna på bra musik och umgås med vänner. =) 


Träffade en fladdermus med skräckblandad förtjusning! Den irrade sig in i huset från en skrubb och blev omhändertagen med fjärilshåv och utsläppt i kvällsmörkret. Jag har ätit halstrad fisk och haft fäbodhäng med tarotträning...bara njutbart!


Nu är det snart dags att börja jobba igen! Inte alls motiverad,  men det ska väl funka när jag väl har kommit igång. 




Har en flytt att fundera över igen. Ja, det är min hund som behöver få tak över huvudet till hösten och vintern. Jag behöver nytt boende för att kunna ta hand om honom, mitt hjärta! 



Skulle kunnat skriva hur mycket som helst om min sommar här...men, allt har inte fallit på plats än. Andra händelser platsar inte här och livet rullar på...börjat träna igen, kilona lägger sig fort runt midjan tyvärr! Hela helgen är det fest här i byn, Älvdalens Musik & Motorfestival, och eftersom jag bor mitt i smeten så lär jag nog vara med!!

Åh när jag läser igenom mitt blogginlägg dyker massor av frågor upp...hmmm?? Näe, orkar inte mer nu, går och tränar istället!!

Häpp! <3








2 kommentarer:

  1. BertaStinan2013-08-09 00:11

    ÅÅ FAN, säger du att kommunikation är A och O??
    Kanske ska läsa den där boken för knubbegubben då. Han tror visst att BertaStina är nån jävla tankeläsare, men det är hon inte.
    Eller kanske ge han en bok i julklapp. hmm..

    Jaja, men det säger då BertaStina..
    var rädd om hunden.. dom behöver jädrar inte läsa några böcker om kärlek dom inte. och kommunikation kan dom med. Dom små liven <3

    Mycket hon hunnit på sin Sämäster då.. men hon har ju en lång en hon å.. ;)
    Fina bilder..
    Lycka till med flyttandet.

    Ha det... eller ja.. kanske var ett dumt ordval.. *host*
    men hat så gott i alla fall..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack, gott är det om än lite jobbigt mellan varven! Ed swaider yvir! Cläm

      Radera