söndag 31 mars 2013

Livet i vårsolen...

Vad är på tapeten nu då...?? Tja, det händer ju en del i mitt liv som vanligt... Händer det aldrig er något?? Tycker inte att det går en dag utan att jag blir berörd på något vis...ilska, sorg, glädje, kärlek, skratt, vänskap, avsked...you name it!! Eller människor som man trott att man aldrig mer skulle varken prata med eller se igen - de bara dyker upp!! Tror att det varit minst 4 såna personer den sista veckan bara... Kul? Tjaa...jo det får en att le lite extra när gamla minnen får poppa upp. 

Påsklov! Så skönt! Kanske man kan tycka...jag har valt att måla och tapetsera för att fixa färdigt en del i huset inför min flytt...till lägenhet. Är trött på att ro runt ett hus själv med allt vad det innebär. Nått som ska fixas ideligen!! Ska inte livet vara något mer?? Alltid behöva fråga någon om hjälp när min muskelmassa eller mitt kunnande inte räcker till. Inga lätta val, men nu ska jag prova livet i en lägenhet igen...den här gången utan mina barn. Har redan hyresgäster till mitt hus. 

För två veckor sen låg jag på en soffa och inväntade mat som mannen lagade till...trodde att vi skulle fixa det, vi känner ju varandra så bra! Men det räckte inte! Det fattades något viktigt - kärlek! Att börja om som vänner och tro att kärleken kommer funkar inte alls... 

En envis kvinna upp på Åsen,
drog fjädrarna av den korkade gåsen.
Det får bära eller brista,
finns ju ingen kärleksgnista!
Lika bra att stoppa hjärtat i malpåsen!!


Men som sagt...det händer alltid något i mitt liv så...jag hänger inte läpp! Jag har många fantastiska vänner och jag både har och ger kärlek till dem och någon speciell. Då är man väl lyckligt lottad va? 

Nu ska jag dricka ur mitt glas med rött och ägna mig åt den som får mitt hjärta att slå lite fortare! <3

Häpp!

1 kommentar:

  1. Nä, inte ett förbannade dugg händer det. Förutom det där om att man kan bli arg, ledsen o uppgiven o allt det där. Förutom det så ligger BertaStinas liv i dvala.. o lika bra är det för hon är så förbannat tröööttt......
    Ha ett trevligt påsklov o lycka till med fixandet.

    SvaraRadera