måndag 24 juni 2013

En galet halvnaken kvinna i Dalen
Hon hade totalt hoppat ur sandalen
Hon ler så glatt
Säger med ett skratt
"Up yours" till väktaren av moralen!!
Nu var det länge sen jag skrev nåt... Sommaren är här och jag har lov!! Vilket jag verkligen behöver...vilken vår det har varit!! (jo jag gillar er fortfarande, Stella!) Flytta är inte att rekommendera under nationella prov och betygsättning! Känns som jag levt under pistolhot en längre tid. Att dessutom starta upp en ny relation under samma tidsperiod är ett vågspel. Att en hel hop med människor som vill ha något av mig kan vara energikrävande även fast det är av positiv karaktär, det är då sant!! Den klass jag avslutade terminen med var inte hopplösa men en tuff match med många gula kort! Det är de här eleverna som man kommer ihåg och har en massa roliga minnen av. Stella tycker att jag skriver för dramatiskt så jag taggar väl ner lite.... =)

Mannen som dykt upp i mitt liv är fantastisk! Vi har så jäkla kul tillsammans och kan skratta galet och hjärtligt åt en massa saker. Han är en vänlig själ som fyller mitt liv med glädje och kärlek. Ja ja...säger säkert några av er, så där är det alltid i början innan vardagen kommer!! Jaha!? So what?  För mig är det ändå fantastiskt! Om det håller i 30 år eller 30 dagar gör inte känslan mindre värd. Jag är lycklig! 

Ja flytten jaaa... det är en jättefin lägenhet, men VARM!! Den ligger mot solsidan och det finns inte mycket ventilation här inte... +27 grader när det är +16 grader ute...och fönster och dörrar är öppna. Packat upp det mesta, men det är något som saknas...till största delen är det troligen min egen känsla av "att ha kommit hem". Ett hem ska kännas rätt och ge en känsla av frid...tycker jag. Just nu känner jag mig splittrad i en massa tankar om hur jag löser problemet med värme och däckbrännande huliganer i rondellen!! 

Jag har en rätt kul hyresvärd. Idag ringde han mig vid lunchtid och frågade först om han kommit rätt. "Jag vet inte vart du skulle ringa" svarade jag. "Jo, men då har jag kommit rätt" säger han. Sen fortsätter han med att fråga om jag tvättar och när jag svarar ja vill han att jag kommer ner i tvättstugan och tömmer maskinen. Han säger att min nya granne inte har några kläder, utan måste få tvätta! "Vad trevligt" svarar jag med ett skratt. "Fixar det strax!" Hinner inte äta upp maten innan han ringer igen och har konstaterat att jag har tvätt kvar i min tvättpåse. "Du måste ju tvätta klart! Du ska inte känna dig undanskuffad!" Ja vad säger man...en granne utan kläder och en omtänksam hyresvärd...undrar hur det här slutar?! 

Fröken Frostflinga är tillbaka och jag hoppas att hon stannar ett tag nu, för det har varit tomt utan hennes tokerier! 

Häpp snäpp älgläpp!!

4 kommentarer:

  1. En jäkla tur att det inte är varmare väder då, om det är så varmt i lägenheten redan :)

    Hoppas frosflingan stannar den närmsta veckan i alla fall, BertaStina har gärna nåt att läsa om nätterna nu..
    Är inte speciellt svalt på BertaStinas jobb heller. Tror fan man får fram med fläkten här så man inte flyter bort.. eller åtminstone ut o ta sig en "rökpaus" lufta sig lite... om inte det kommer nån däckbrännande varelse o manglar BertaStina då förstås.

    Ha det så gott i värmen då frostflingan, hoppas hon inte smälter bort.. o var rädd om den fantastiske mannen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det där med rökpaus är ett bra påfund bara man slapp cigaretterna! Men jag antar att du inte har nån rökande arbetskamrat, utan bara smiter ut ändå! Ska kolla på nya boenden idag....så vi får se vad som händer här framåt. Vaknade med 24 grader i sovrummet...känner mig kokt!! Frostflingor ska ha det lite kyligare som du vet!!

      Mannen, myten, legenden får allt se till att vara rädd om den fantastiska Fröken Frostflinga också...

      Radera
  2. Vilka kloka ord om kärleken...om det håller i 30 år eller 30 dagar...Ja, det är ju känslan som räknas :)
    Hahaha...skrattade gott åt din hyresvärd...Ja du, det ska bli spännande att förhoppningsvis få läsa mer...med en sådan värd och sådan granne :)
    Lycka till med nya boet! Själv går jag runt bland flyttlådor i stor frustration :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa du Marita, att vandra runt bland flyttlådor är ju hur drygt som helst!! Vare sig man flyttar in eller ut. Kul att du kommenterar och kommer med glada tillrop. Lycka till med dina kartonger!! :-)

      Radera